سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تشخیص ترکیدگی لوله در شهریار

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه ها و نشت یابی لوله ها یکی از مشکلات اساسی افرادی است که در مجتمع ها ، ساختمان ها ، برج های مسکونی و منازل شخصی زندگی می کنند .

اگر خود یا یکی از اقوام و دوستانتان در رنگ دیوار یا سقف منزل خود تغییری مشاهده نموده اید و ضن بر اینکه لوله ای ترکیده ، دارید می توانید با بررسی کنتور و میزان رطوبت دیوارها به نتیجه ای قطعی برسید .

اگر شما هم مایلید محل دقیق و علت نشتی لوله ها را بررسی و در سریع ترین و کم ترین هزینه اقدام به رفع نشتی نمایید توصیه می کنیم همین حالا با کارشناسان رسا تاسیسات تماس برقرار کنید .

متخصصان ما جهت برطرف کردن نشتی ابتدا با  دستگاه های مخصوص ( نظیر مادون قرمز و دستگاه های حرارتی ) محل دقیق نشتی را شناسایی کرده و در سریع ترین زمان و با حداقل تخریب نشتی را برطرف می کنند .

در روش های سنتی افراد برای تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و تعیین محل دقیق آن زمان و هزینه زیادی صرف می کردند و معمولاً چندین نقطه از بنا را تخریب می کردند تا محل شکستگی را شناسایی کنند ولی اکنون می توانید با استفاده از تجارب و تخصص کارشناسان رسا تاسیسات در کم ترین زمان و بدون تخریب و وارد آمدن خسارت به بنا محل دقیق ترکیدگی یا نشتی لوله را شناسایی کنید و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

 

متخصصان ما آماده هستند تا در سریع ترین زمان ممکن بعد از تماس شما در محل مورد نظر حاضر شده و نسبت به تشخیص ترکیدگی و نشت یابی لوله با دستگاه های پیشرفته الکترونیکی و مادون قرمز و رفع آن اقدام نمایند.

عوامل موثر بر قیمت تشخیص و رفع ترکیدگی لوله

متخصصین تاسیسات خدمت رفع ترکیدگی لوله را در محل های مختلفی مثل خانه ها، آپارتمان ها، مراکز تجاری و اداری و ویلاها ارائه می کنند. مشکلات رایجی مثل نشت لوله آب، گرفتگی، رفع نم و رطوبت دیوارها و کف، و ترکیدگی لوله از جمله مواردی است که در این دسته بندی خمت انجام می شود. این مشکل می تواند برای لوله های منتهی به سینک ظرفشویی، فاضلاب آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و همین طور لوله کشی آب ماشین لباسشویی و ظرفشویی اتفاق بیافتد. متریالی که در ساخت لوله های آب بکار می‌رود معمولا از دو نوع آهن و یا PVC می باشد که نوع دوم به دلیل انعطاف پذیر بودن بیشتر در حال استفاده است. بعضی از ایرات اولیه در لوله کشی مثل استفاده از لوله ها یا انصالات نامناسب می‌تواند به مرور زمان موجب پوسیدگی و خوردگی لوله ها و در نهایت ترکیدن یا نشتی دادن آنها شود. ترکیدگی لوله می تواند بصورت اورژانسی و یا در ابعاد کوچک تر اتفاق بیافتد. عوامل متعددی بر قیمت رفع ترکیدگی لوله تاثیر می گذارد که با هم به آنها می‌پردازیم.

تشخیص محل ترکیدگی لوله

هر چقدر آسان تر به محل ترکیدگی پی ببریم و زمان کمتری برای پیداکردن نقطه اصلی بگذاریم هزینه کمتری برای کل کار خواهیم پرداخت. در مواقعی که بر اساس حدس اشتباه یا کمک نگرفتن از نیروی تاسیساتی به قدر کافی مجرب موجب می‌شود که محلی آسیب ببیند یا تخریب شود که ترمیم و بازسازی آن نیاز به هزینه مجدد دارد. در واقع متریال به کار رفته در محلی که لوله دچار ترکیدگی شده از عواملی است که بر هزینه کل کار اثر می‌گذارد.

 

به عنوان مثال اگر این اتفاق در آشپزخانه یا حمام افتاده باشد نیاز به کاشیکاری دیوار یا سرامیک کف خواهد بود. در حالیکه سایر دیوارهای خانه معمولا پوشش گچ و نقاشی دارند. البته این را هم در ذهن داشته باشید که معمولا پس از تشخیص محل ترکیدگی لوله سعی می‌شود که کار با حداقل خسارت و بدون نیاز به بازسازی مجدد به انجام برسد

روش های نوین تشخیص ترکیدگی لوله

امروزه به جای استفاده از روش های سنتی که گاهی برای کشف ترک های لوله موجب تخریب بافت می شوند، از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود. این دستگاه ها، با ارسال امواج صوتی و ثبت بازتاب آنها، می توانند محل دقیق ترک ها و نشتی های لوله را بدون احتیاج به تخریب محل، نشان دهند.

برای استفاده از این دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله ، فرد آن را روی مسیر حرکت لوله جابجا می کند و هر دستگاه با توجه به توانایی اش، در مکان های دارای مشکل، با علائمی اپراتور را آگاه می کند.

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی لوله آب چگونه کار می کند؟

این دستگاه در ایران به صورت صوتی یافت می شود . طریقه کار دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله بدین صورت است که با امواج صوتی سعی در تشخیص محل ترکیدگی لوله آب می کند. حرکت آب باعث ایجاد امواج صوتی می شود. هنگامی که لوله ای دچار ترکیدگی شود ، آب با شدت از لوله خارج می شود . برای این دستگاه مهم نیست که مقدار آب خارج شده از لوله چقدر باشد ، ممکن است سوراخی بسیار بسیار ریز در لوله ایجاد شده باشد و میزان آبی که از لوله نشت می کند بسیار کم باشد یا سوراخی به مراتب بزرگتر

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در شهریار

همانگونه که در بالا گفتیم اندازه سوراخ و مقدار ترکیدگی لوله چندان مهم نیست.مهم این است که آب با شدت از لوله خارج شود  و نه قطره قطره . این شدت چکه آب باعث ایجاد صوت می شود که با گوش ما قابل شنیدن نیست . دستگاه تشخیص نشت و ترکیدگی لوله به این صورت کار می کند که محل صوت را از روی شدت کم یا زیاد شدن آن پیدا می کند . وقتی نم و رطوبت ایجاد شده در ساختمان نتیجه نشت قطره قطره آب باشد باید به تجربه کارشناسان ما (تکنیسین شهر ) تکیه کنید.زیرا راهکار دیگری برای یافتن محل ترکیدگی لوله آب وجود ندارد