سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل شکایت کارگر و کارفرما نزد وکیل کارفرما

همانطوری که بیان کردیم وکیل کارفرما باید شرایط خاص و ویژه ای داشته باشد تا بتواند وکالت کارگر و کارفرما را بر عهده بگیرد. اگر وکیلی دارای چنین شرایطی نباشد نباید وکالت خود را شروع کند. وکیل کارفرما با داشتن شرایطی که در بالا ذکر شد می تواند فعالیت های حقوقی خود را شروع کند و مشکلات بین کارگر و کارفرما را حل نماید. حال اگر شما می خواهید مشکلات خود را به وکیل کارفرما بگویید باید مراحلی را طی کنید که در ادامه این مراحل را بیان می کنیم.

اصولا در مشکلاتی که بین کارگر و کارفرما به وجود می آید این کارگر است که رضایت ندارد و می خواهد شکایت کند، به همین دلیل اولین فردی که برای شکایت نزد وکیل اداره کار می رود کارگر می باشد. به همین دلیل در ابتدا شکایت کارگر از کارفرما را بیان می کنیم.

  1. اگر بین کارگر و کارفرما اختلافی به وجود آید و این اختلافات شامل اخراج بدون دلیل، عدم پرداخت نمودن مزایا و حقوق و … باشد، کارگر می تواند در ابتدا مشکل خود را با سازش مستقیم میان خود و کارفرما حل کند. اگر مشکل وی از این طریق حل نشد باید به انجمن صنفی کارگران و یا نماینده کارگران و کارفرمایان که در اداره کار می باشد برای طرح دعوا مراجعه کند.
  2. بعد از آن باید کارگر درخواست خود را حداکثر در دو صفحه بنویسد و آن را ثبت نماید. بیشتر کارگرانی که با این دسته از قوانین آشنایی ندارند اقدامات خود را به وکیل کارفرما واگذار می کنند تا به جای آنها اقدام به طرح دعوا نماید. دقت داشته باشید که اگر می خواهید وکیل کارفرما برای طرح دعوای خود انتخاب کنید باید توانا باشد و تمامی شرایطی را که در بالا بیان کردیم را داشته باشد.
  3. بعد از اینکه شما وکیل کارفرما را انتخاب کردید باید به دفاتر اسناد رسمی بروید و وکالت طرح دعوای خود را به وی واگذار کنید.
  4. بعد از آن دیگر تمامی اقدامات شما را وکیل کارفرما انجام می دهد و از آنجایی که وی در عملکردهای خود بسیار توانا می باشد به خوبی می تواند سرعت کارهای شما را بالا ببرد.
  5. بعد از طرح شکایت و رسیدگی آن توسط دیوان عدالت از کارگر و کارفرما می خواهند که به اداره کار رفته و مشکلات خود را بیان کنند. وکیل کارفرما یکی از افرادی می باشد که به خوبی می تواند مشکلات بین کارگر و کارفرما را کنترل کند و به نفع آن فردی که وکالت او را بر عهده گرفته است طرح دعوا را به پایان برساند. 

 

وکیل کارفرما

 

البته باید دقت داشته باشید که تمامی کارگران و کارفرمایانی که برای طرح دعوا به دادگاه مراجعه می کنند در برابر قانون برابر هستند و در برابر عملکردهای آنها قانونی رفتار می شود. اقدامات وکیل کارفرما در بین دعوای کارگر و کارفرما به این منظور نمی باشد که می تواند حتما موفق شود، بلکه در صورتی می تواند موکل خود را در طرح دعوا پیروز کند که با قوانین کاری و اداره ای آشنایی کامل داشته باشد و با کمک آن قوانین و آیین هایی که وجود دارد در پرونده خود موفق شود. بسیار ی از پرونده های موجود به دلیل عدم آگاهی افراد از قوانین با مشکلات زیادی روبرو می شوند و گاها تا مدت ها به طول می انجامد. اما داشتن یک وکیل کار بلد به شما این امکان را می دهد تا در مدت کوتاهی از طریق اطلاع از قوانین پرونده خود را مختومه کنید.  ما در موسسه طنین عدالت در کنار شما هستیم تا مجرب ترین وکلا را برای حل و فصل پرونده های موجود در اختیار شما قرار دهیم . 

http://taninedalat.org/