سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه ی تعمیر و درست کردن تکان خوردن زیاد دستگاه ماشین لباسشویی (

همانطور که در قسمت اول تعمیر لباسشویی و قسمت دوم تعمیر لباسشویی ذکر کردیم، تکان های زیاد یک دستگاه ماشین لباسشویی در منزل می تواند بسیار نگران کننده باشدو نیاز به تعمیر لباسشویی داشته باشید. نگران نباشید! مواردی را برای تعمیر دستگاه لباسشویی به شما پیشنهاد می کنیم. اگر تاکنون به مشکلی برخوردید که نمی توانید آن را حل کنید، با تعمیر لباسشویی تاپ امداد مشورت کنید تا ببینید که آیا آنها می توانند مسئله را حل کنند.

تعویض کمک فنرها

1)کمک فنرهای تعویضی را از سازنده دستگاه خود سفارش دهید. از شماره مدل و مارک ذکر شده در دستگاه خود استفاده کنید تا مشخص کنید از چه نوع ماشین لباسشویی استفاده می کنید. با سازنده خود تماس بگیرید و برخی از کمک فنرهای تعویضی را سفارش دهید.
کمک فنر کویل ها یا پیستون های کوچکی است که هنگام چرخش لرزش از طبل شما را جذب می کند. آنها همچنین طبل را به قاب دستگاه وصل می کنند. بسته به مدل شما 2 یا 4 یا 5 عدد وجود دارد.
مدل و مارک معمولاً در قسمت جلویی ذکر شده است، اما ممکن است در یک صفحه فلزی در پشت دستگاه یا در داخل درب چاپ شود.
برخی از مدلهای جدید برای نصب کمک فنرهای جدید به یک متخصص نیاز دارند. دفترچه راهنمای دستگاه خود را بخوانید تا ببینید پانل جلو را برای دسترسی به کمک فنر می توانید خاموش کنید.

2)آب را جدا کرده و از برق بکشید. خطوط تامین آب سرد و گرم را در قسمت پشت دستگاه پیدا کنید. شیر را روی هر خط بچرخانید تا بسته شود. با کشیدن پریز برق، برق دستگاه خود را خاموش کنید.
خطوط آب معمولاً نازک و از لاستیک ساخته شده اند. اغلب آنها در نزدیکی اتصال به قاب، دریچه ای آبی و قرمز دارند.

تعمیر دستگاه لباسشویی

تعمیر دستگاه لباسشویی

3)پانل جلو را برای یک واشر فشار جلو بردارید. برای تعیین نحوه حذف پانل جلوی خود از سازنده خود بخواهید یا با کتابچه راهنمای دستگاه خود مشورت کنید. معمولاً این شامل برداشتن مهر و موم لاستیکی در درام شما و شل کردن چندین پیچ در زیر تابلو قبل از بلند کردن آن است.
پانل پایین را روی یک واشر فشار بالا بردارید. برای این کار باید دستگاه را در کنار آن کج کنید. قبل از انجام این کار، از خراش دادن پرونده با کشیدن فرش یا حوله خودداری کنید.
نکته: اگر پانل پایینی را روی یک واشر فشار بالا حذف کرده و یک فنر را به گردش در می آوری ، میله تعلیق شما خاموش می شود. دوباره آن را به مرکز طبل خود بچسبانید و دستگاه را مجدداً قرار دهید. این امر باعث ایجاد سر و صدا و لرزش می شد.

4)کمک فنرها را با آچار یا قفل کانال ببندید. کمک فنرها را با جستجوی میله هایی که درام را به قاب وصل می کنند، پیدا کنید. پیچ و مهره های اتصال هر میله به درام و قاب را شل کنید. میله های خود را برداشته و آنها را کنار بگذارید. به نظر می رسد که آنها شکسته نشده باشند، اما ممکن است سیم پیچ داخلی یکی از این جاذب ها شکسته شود.
برخی از کمک فنرها دارای پین هستند که آنها را به درام و قاب قفل می کند. اگر هر کدام از پین ها از بین رفتند، آنها را به عقب بکشید. این احتمالاً دلیل لرزش شما بوده است.
اگر 5 جاذب دارید، احتمالاً 1 عدد از آنها در قسمت عقب قرار دارد. شما ممکن است نتوانید بدون کمک حرفه ای به این قطعه برسید.

5)کمک فنرهای جدید خود را وارد کرده و آنها را محکم کنید. قطعات جایگزین خود را در مکان های مربوطه قرار دهید. بعد از اینکه آنرا وصل کردید، هر کدام را با سفت کردن پیچ ببندید. پیچ ها را با چرخش آچار یا کانال خود محکم کنید و هر یک را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا دیگر چرخانده نشود.

6)پانل ها را مجدداً نصب کنید و یک تست شستشو را اجرا کنید. پنل خود را به عقب برگردانید و در پیچ های مربوطه پیچ کنید. مهر و موم لاستیکی را عقب قرار داده و خطوط آب خود را باز کنید. دستگاه را به آن وصل کرده و آن را تنظیم کنید تا چرخه اصلی شستشو را طی کند. اگر صدای تکان خوردن در داخل دستگاه را می شنوید، احتمالاً پیچ و مهره ای برای کمک فنر از دست داده اید.